Węglowodany

Czy wiesz, że:

  • Węglowodany są niezbędnym składnikiem każdej diety, a głównym źródłem są rośliny.
  • Najczęściej do produkcji popularnych karm suchych wykorzystywane są tanie zboża takie jak pszenica, jęczmień, kukurydza, soja. Niestety zboża (szczególnie gluten pszenicy i soi) mogą powodować alergie. Najlepiej przyswajalnym zbożem jest ryż (70% przyswajalności).
  • Prebiotyki to także węglowodany, które wpływają na mikroflorę przewodu pokarmowego, obniżają stężenie glukozy we krwi, zwiększają przyrosty masy przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej, poprawiają konsystencję odchodów i redukują ich nieprzyjemny zapach.
  • Włókno pokarmowe (błonnik) to naturalny składnik warzyw, owoców, nasion i zbóż. Włókno bardzo korzystnie wpływa na perystaltykę przewodu pokarmowego oraz powoduje uczucie sytości. Znakomitym źródłem włókna pokarmowego jest pulpa buraczana.
  • Psy są zwierzętami mięsożernymi, jednakże liczba zębów przedtrzonowych i trzonowych, budowa metaboliczna, okres i charakter udomowienia psa sugeruje, że psy są względnymi mięsożercami i potrafią korzystać zarówno z białka zwierzęcego jak i roślinnego, zaś energię metaboliczną pozyskują z węglowodanów i tłuszczów.
  • W karmach suchych znajduje się najczęściej 30-60% węglowodanów oraz 3-6% włókna surowego.

Shaggy Brown Natural:

  • W karmach Shaggy Brown Natural dla psów dorosłych wykluczyliśmy zboża.
  • W karmie dla szczeniąt dodaliśmy najbardziej przyswajalne i najbardziej wartościowe zboża, czyli mieszankę brązowego i białego ryżu oraz owsa (bogatego w witaminy z grupy E i B – odpowiedzialne za budowę kości i wytwarzanie hormonów).
  • Głównym źródłem węglowodanów w karmach dla psów dorosłych są surowce delikatne, hypoalergiczne – bataty i ziemniaki. Polecane szczególnie dla psów z alergiami pokarmowymi, czy skórnymi.
  • Znakomitym źródłem błonnika są wykorzystane w naszych karmach warzywa – pulpa buraczana, groszek, szparagi.
  • W karmach Shaggy Brown Natural znajdziecie najczęściej stosowane prebiotyki – oligosacharydy: FOS (fruktooligosacharydy) i MOS (mannanoligosacharydy)
  • W karmach Shaggy Brown Natural mamy 36,5% – 41% węglowodanów oraz 3% włókna surowego.

Nasze surowce:

Batat (sweet potato)

Słodka, miękka odmiana ziemniaka, jedno z najbardziej odżywczych warzyw. Wartość odżywcza jest o 50% wyższa niż tradycyjnego ziemniaka. Bataty praktycznie nie mają tłuszczu, ale za to posiadają wysoką zawartość antyoksydantu – B-karotenu (witamina A), błonnika, witaminy C, witaminy B6, manganu, żelaza, potasu, miedzi. Zawarte w batatach enzymy rozkładają skrobię, dzięki czemu jej zawartość jest praktycznie zerowa. Zawierają luteinę oraz kwas chlorogenowy (naturalny, silny przeciwutleniacz o działaniu przeciwbakteryjnym, przeciwwirusowym i przeciwgrzybiczym). Bataty idealnie działają na poprawę suchej i zniszczonej skóry, osteoporozę oraz wzmacniają odporność organizmu. Zapobiegają nowotworom, zaćmie oraz chorobom serca.

Ziemniak

Lekkostrawne źródło węglowodanów, praktycznie nie zawierające tłuszczu. Ziemniaki mają działanie zasadotwórcze, równoważąc kwasotwórcze działanie mięsa na organizm. Zawierają witaminy A, z grupy B (B1, B2, B3, B6), PP oraz bardzo dużo witaminy C (zdecydowanie więcej niż w jabłkach). W ziemniakach znajdziemy także potas, magnez, wapń, żelazo i fosfor. Poza tym zawierają sporo błonnika ułatwiającego trawienie. Obniżają poziom cholesterolu i poprawiają przemianę materii.

Groszek

Lekkostrawne źródło błonnika z bogatą zawartością składników mineralnych takich jak potas, wapń, żelazo, flour, sód, magez oraz witaminy B, C i E.

Białko grochu

Właściwości grochu doceniała od dawna medycyna ludowa. Oprócz zawartości błonnika znajdziemy tu wiele witamin (A, B, C, E), mikroelementów (potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor, flour, sód, kobalt, miedź) oraz kwas foliowy.

Pulpa buraczana

Doskonałe źródło rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika, niezbędnego do trawienia. Pulpa buraczana ma korzystny wpływ na nabłonek jelita grubego, poprawia perystaltykę przewodu pokarmowego oraz jakość kału.

Szparagi (Asparagus)

Doskonałe, niskokaloryczne źródło błonnika, a także witamin (A,C.B.E), mikroelementów (potas, wapń, fosfor) oraz kwasu foliowego. Poza tym szparagi są naturalnym prebiotykiem.

Brązowy ryż

Bogate źródło witamin, wartości odżywczych, składników mineralnych i błonnika. Reguluje poziom cukru we krwi, posiada bardzo dużo przeciwutleniaczy. Wolno trawiony daje poczucie sytości. Brązowy ryż ma niski indeks glikemiczny.

Biały ryż

Nie zwiera glutenu, a dostarcza dużej ilości węglowodanów. Stanowi źródło witamin i minerałów. Jest bardziej kaloryczny od ryżu brązowego. Lekkostrawny, korzystnie wpływa na trawienie i na skórę, dedykowany przy wzmożonej aktywności.

Owies

Zawiera lekkostrawne białka, wartościowe węglowodany i tłuszcze. Reguluje poziom glukozy we krwi, działając przeciwcukrzycowo. Pomaga chronić pęcherz i nerki, utrudniając powstawanie kamieni nerkowych. Ma mnóstwo witamin i pierwiastków odpowiedzialnych za budowę kośćca.

Projekt i wdrożenie: InternetProjects.pl